Loading...
راهنمای خرید لنت ترمز| هرآنچه باید درباره خرید لنت ترمز بدانید
پنجشنبه 03 فروردین 1402 اتو یدک 517 0

راهنمای خرید لنت ترمز| هرآنچه باید درباره خرید لنت ترمز بدانید

راهنمای خرید لنت ترمز، بررسی انواع لنت ترمز، معرفی زمان تعویض لنت ترمز خودرو، بررسی جامع لنت ترمزها و راهنمای خرید

راهنمای خرید لنت ترمز یکی از مباحث مهمی است که باید پیش از اقدام به تعویض این بخش، درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید. لنت ترمز به عنوان یکی از بخش‌های مهم از سیستم ترمز وظیفه مهمی را برعهده دارد. این قطعه با ایجاد اصطکاک با سایر بخش‌ها موجب توقف خودرو در هنگام فشردن پدال ترمز توسط راننده می‌شود. در نتیجه خرید لنت ترمز مناسب برای خودرو یکی از مهم‌ترین مسائل در نگهداری از آن محسوب می‌شود. در ادامه شما را برای داشتن انتخابی بهتر راهنمایی خواهیم کرد و به معرفی برخی مولفه‌های کلیدی خواهیم پرداخت.

چه زمان باید لنت ترمز را تعویض کرد؟

زمان تعویض لنت ترمز به ویژگی‌های مختلفی از خودرو، شیوه‌ی رانندگی و شرایط محیطی بستگی دارد. در عمل، بسیاری از تولیدکنندگان ماشین برای خودروهایشان شیوه‌ای را برای تعیین زمان تعویض لنت ترمز پیشنهاد می‌دهند. اما به طور کلی، تعویض لنت ترمز وقتی لازم است که ضخامت لایه‌ی لنت به حداقل مقدار مجاز برسد.

بر اساس دوره زمانی میتوان بازه عمر مفید لنت ترمز را بین 2 تا 3 سال دانست. به طور کلی، لنت ترمز باید هر 20 تا 30 هزار کیلومتر یا بعد از هر شش تا هفت ماه یکبار بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. برای درنظرگیری این زمان می‌توانید در هنگام تعویض لاستیک‌های خودرو لنت‌ها را نیز با کالای نو جایگزین کنید. بنابراین لازم است تا در زمان بررسی های دوره‌ای خودرو از لنت ترمز نیز قافل نشوید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

علائم خرابی و نیاز به تعویض لنت ترمزها چیست؟

برخی از موارد تبدیل به زنگ خطری برای تعویض لنت ترمز می‌شوند. بنابراین بهتر است تا با مشاهده هر یک از این علائم برای بررسی این بخش اقدام کنید.

  • صدای بلند ترمز: صدای بلندی که از سیستم ترمز خودرو در هنگام ترمز کردن بیرون می‌آید، ممکن است نشان دهنده خرابی لنت ترمز باشد. زمانی که این صدا را شنیدید می‌توانید احتمال دهید که لنت بسیار نازک شده است.
  • لرزش و لغزش: اگر در هنگام ترمز کردن، خودرو شما لرزش یا لغزش دارد، ممکن است لنت ترمز شما خراب شده باشد.
  • طولانی شدن فاصله ترمز: در صورتی که فاصله‌ی لازم برای ترمز کردن خودرو شما طولانی شده است و نیاز به فشردن پدال ترمز بیشتری دارید، ممکن است لنت ترمز شما فاسد شده باشد.
  • ترکیدگی یا کم شدن ضخامت: چک کردن لنت‌های ترمز در زمان سرویس ماهیانه می‌تواند به شما کمک کند تا لنت‌هایی که ضخامت آن‌ها بسیار کم شده یا ترکیده‌اند را تشخیص دهید.
  • ترمز کردن ناهموار: اگر هنگام ترمز کردن خودرو، احساس می‌کنید که ترمز کردن ناهموار است و خودرو شما یک نوع حرکت و یا جنبش ناخواسته دارد، ممکن است لنت ترمز شما خراب شده باشد.

در نهایت اگر نیاز به تعویض این بخش داشتید به نکات گفته شده در راهنمای خرید لنت ترمز توجه داشته باشید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

راهنمای خرید لنت ترمز

راهنمای خرید لنت ترمز و نکاتی که باید درنظر داشته باشید

به عنوان راهنمای خرید لنت ترمز میتوان به نکاتی بسیاری اشاره کرد اما آنچه افراد باید درباره آن بدانند در مواردی خلاصه می‌شود که خریدی بهتر با بازدهی بیشتر را برایتان به همراه دارد. به همین خاطر در این بخش سعی کردیم تا با پرداختن به برخی نکات مهم اولویت‌های خرید لنت ترمز را مشخص کنیم.

1. انتخاب برند:

انتخاب برند و شرکت تولید کننده مناسب از بین ده‌ها گزینه ممکن است برای افراد کمی گیج کننده باشد. از طرفی فروشندگان سعی میکنند با معرفی محصول خود، کالای مدنظرشان را به شما بفروشند. در نتیجه اگر قصد خرید لنت ترمز را دارید، بهترین انتخاب از بین محصولات اورجینال و از برندهای معتبر است. با توجه به عرضه محصولات فیک باید در زمینه انتخاب مناسب هوشیار باشید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم تا کالای مورد نظرتان را از طریق فروشگاه‌های معتبر و با سابقه خریداری کنید.

2. کیفیت و جنس لنت ترمز:

انواع لنت ترمز ها می‌توانند شامل جنس‌های مختلفی باشند. در راهنمای خرید لنت ترمز می‌توانیم به برخی از رایج‌ترین آنها از جمله لنت های سرامیکی ، نیمه فلزی و... باشد. هر کدام از این موارد داری خصوصیات و ویژگی های متفاوتی هستند و برای کاربرد خاصی مناسب‌اند.

3. عملکرد آب و هوایی مطلوب:

لنت ترمز باید عملکرد مناسبی در انواع شرایط آب و هوایی از خود نشان دهد. در نتیجه برخورداری از مقاومت کافی از مواردی است که می‌توانید بر روی آن تمرکز کنید. این مولفه از راهنمای خرید لنت ترمز، برای مصارف خاص از خودروها همچون آفرود، رانندگی بین شهری و... بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

4. قیمت:

مسئله قیمتی یکی از نکاتی است که افراد در هنگام خرید به آن توجه می‌کنند به طوری که مهم‌ترین اولویت افراد پس از کیفیت محصول را می‌توان هزینه آن دانست. در این رابطه بهتر است تا از خرید کالاهایی که از سطح قیمتی بازار بسیار بالاتر و یا پایین‌تر هستند خودداری کنید. مجموعه‌های واردکننده اصلی می‌توانند تعرفه‌های بهتری را به شما پیشنهاد کنند.

بررسی نکات و زمان تعویض لنت ترمز

بررسی انواع لنت ترمز از لحاظ جنس

بر اساس نوع مصرف اشخاص از خودرو و کارکردهای آن چندین توع لنت ترمز مختلف از لحاظ جنس وجود دارد که در این راهنمای خرید لنت ترمز به آن اشاره خواهیم کرد و به بیان ویژگی آن‌ها خواهیم پرداخت.

لنت ترمز نیمه فلزی:

در حال حاضر بسیاری از لنت‌های موجود از نوع نیمه فلزی می‌باشد. این نوع از لنت‌ها از موادی همچون مس، آهن، فولاد یا سایر ترکیبات فلزی به همراه روان کننده‌های گرافیتی ساخته شده‌اند. نکته مهم در تولید لنت‌های نیمه فلزی استفاده از موادی جهت کاهش اثر گرمایی، و افزایش عمر مفید آن است. این نوع از لنت‌ها از دوام مناسبی برخوردار هستند و مناسب خودروهای شاسی بلند، کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین نیز می‌باشند.

لنت ترمز اورگانیک:

یکی دیگر از مدل‌هایی که در راهنمای خرید لنت ترمز به آن می‌پردازیم لنت‌های اورگانیک است. شاید کمتر درباره این نوع لنت‌ها شنیده باشید؛ این قطعه پس از پدید آمدن عوارض جانبی لنت ترمزهای آزبستی جایگزین‌ آنها شد. متریال‌هایی همچون کربن، شیشه، لاستیک، الیاف و... در این نوع از لنت‌ها استفاده می‌شوند. عملکرد این مدل‌ها اکثرا نرم و آرام‌تر هستند اما در عین حال دوام بالایی نیز ندارند و اصولا برای خودروهای سبک مناسب‌تر هستند.

لنت ترمز سرامیکی:

جدیدتر لنت‌های موجود در بازار از نوع سرامیکی هستند این نوع از قطعات بیشتر از سایر مدل‌ها در بازار رواج دارند و به عنوان گزینه‌ای پرطرفدار و محبوب در راهنمای خرید لنت ترمز پیشنهاد می‌شوند. لنت‌های سرامیکی از الیاف مس به همراه مواد سرامیکی ساخته می‌شوند و علاوه بر عملکرد نرم، از عمر مفید بالایی نیز برخوردار هستند. تنها نقطه ضعف آنها عدم کارکرد مناسب در آب و هوای سرد می‌باشد.

نکات خرید لنت ترمز

مرکز خرید لنت ترمز در تهران

اگر شما نیز قصد خرید لنت ترمز انواع خودروها در تهران و شهرستان‌ها را دارید، ما به شما اتو یدک را معرفی می‌کنیم. این مجموعه با واردات و عرضه مستقیم قطعات اورجینال سعی کرده تا از رضایت مشتریان را جلب نماید. شما برای خرید لنت ترمز اتو یدک می‌توانید با شماره تلفن  09126664996تماس بگیرید و علاوه بر دریافت مشاوره تلفنی رایگان بهترین کالا را با مناسب‌ترین قیمت به صورت بدون واسطه تهیه نمایید.

همچنین امکاناتی از جمله ارسال فوری لنت ترمز به سراسر کشور و همچنین تضمین اصالت کالا نیز موجب شده تا افراد بتوانند خریدی امن را تجربه نمایند. در این محتوا به عنوان راهنمای خرید لنت ترمز سعی کرده تا به بررسی جنبه‌های مهم تهیه لنت ترمز بپردازیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق شماره درج شده با ما تماس بگیرید یا از بخش فروشگاهی سایت اتو یدک دیدن نمایید.

برخی از انواع لنت ترمز خودروها در فروشگاه اتو یدک

 

سوالات متداول:

 قیمت لنت ترمز خودروها چقدر است؟

هزینه لنت ترمز بسته به برند، مدل و کیفیت آن متفاوت است. قیمت برندهای معتبر و کیفیت بالا معمولاً بیشتر است، اما این می‌تواند تضمین کیفیت بیشتری برای لنت ترمز شما به همراه داشته باشد.

چه موادی برای لنت ترمز مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

بیشتر لنت‌های ترمز از مواد اصطکاکی تشکیل شده‌اند که شامل فلزات سخت و رزین هستند. این مواد اصطکاکی ممکن است شامل آهن، کربن، سیلیس، برنز و گاهی پودر آهک و فیبر گیاهی باشند.

لنت ترمز اورجینال و با کیفیت را باید از کجا تهیه کرد؟

مراکز معتبری نظیر اتو یدک که خود یکی از واردکنندگان اصلی قطعات یدکی هستند می‌توانند لنت ترمز انواع خودروهای خارجی را با بهترین کیفیت برای مشتریان فراهم کنند. شما می‌توانید ضمن تماس با شماره  09126664996 کالای موردنظرتان را از سراسر ایران سفارش دهید.

عمومی #راهنمای خرید لنت ترمز 
09921882270 نام خودرو و قطعه را پیامک بزنید
09921882270