Loading...
تشخیص لوازم یدکی اصلی از فیک + نکات خرید کالای اورجینال
شنبه 05 فروردین 1402 اتو یدک 590 0

تشخیص لوازم یدکی اصلی از فیک + نکات خرید کالای اورجینال

تشخیص لوازم یدکی اصلی از فیک با 4 روش ساده، علائم تقلبی بودن قطعات یدکی، نحوه خرید قطعات اورجینال،تاثیر لوازم تقلبی بر عملکرد خودرو و نحوه تشخیص اصل یا فیک بودن محصول از روی بسته بندی

امروزه تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی یکی از بحث‌های داغ در زمینه خرید قطعات یدکی خودرو است. از آنجایی که افراد دیر یا زود نیاز به تعویض برخی از بخش‌های به مرور زمان پیدا می‌کنند لازم است تا در هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشند. اکثر مشتریان در درجه اول ترجیح می‌دهند تا با انتخاب کالای اصلی و با کیفیت از یک برند معتبر برای مدت زمان طولانی‌تری از قطعه استفاده کنند. در این محتوا از سایت اتو یدک به بررسی نکات تشخیص لوازم یدکی اصلی و اورجینال خواهیم پرداخت.

تفاوت لوازم یدکی اصل و تقلبی

 لوازم یدکی اصلی برای خودروها توسط تولیدکنندگان خودرو ساخته و تولید می‌شوند. این لوازم یدکی با استفاده از قطعات و مواد با کیفیت بالا تولید می‌شوند و به همین دلیل، اغلب گرانتر از قطعات تقلبی هستند. با توجه به کیفیت بالای این قطعات، معمولاً دارای عمر طولانی‌تر و دوام بیشتری هستند.

در مقابل، قطعات تقلبی کپی‌هایی از لوازم یدکی اصلی هستند که توسط تولیدکنندگان غیرمجاز یا در بازار سیاه تولید می‌شوند. قطعات تقلبی از مواد با کیفیت پایین تری ساخته می‌شوند و به دلیل کیفیت پایین، دارای عمر مفید کوتاه‌تر و دوام کمتری هستند. علاوه بر این، قطعات تقلبی ممکن است دارای ابعاد یا وزن نامطلوبی باشند که باعث ایجاد مشکلاتی برای خودرو و موتور آن شوند.

متاسفانه در حال حاضر با وارد شدن قطعات فیک و های کپی در ایران تشخیص لوازم یدکی اصل سخت تر شده است و در نتیجه افراد باید در انتخاب خود هوشیارانه‌تر از پیش اقدام کنند. در ادامه به چندین روش تشخیص قطعات فیک و اورجینال اشاره خواهیم کرد.

تشخیص لوازم یدکی اصل

4 راهکار و روش‌ برای تشخیص لوازم یدکی اصل وفیک

تشخیص لوازم یدکی اصل و فیک یکی از چالش‌هایی است که ممکن است در خرید و تعویض قطعات خودرو برای شما پیش آید. در ادامه، روش‌های مختلفی برای تشخیص لوازم یدکی اصل و فیک آورده شده است:

  1. بررسی برچسب‌ها و بسته‌بندی‌ها: برچسب‌های قطعات اصلی معمولاً دارای اطلاعات کاملی درباره شرکت تولید کننده، شماره قطعه، تاریخ تولید و کشور محصول هستند. همچنین، بسته‌بندی‌های قطعات اصلی معمولاً به صورت حرفه‌ای طراحی و بسته‌بندی می‌شوند. بررسی برچسب‌ها و بسته‌بندی‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا لوازم یدکی اصلی را از لوازم یدکی تقلبی تشخیص دهید و این نکته یکی از علائم بصری است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
  2. توجه به قیمت: قطعات اصلی معمولاً گرانتر از قطعات تقلبی هستند. بنابراین، اگر قیمت یک قطعه خیلی کمتر از قیمت بازار است، احتمال زیادی دارد که این قطعه تقلبی باشد. نکته‌ای که درباره قیمت وجود دارد محصولاتی هستند که به طور اغراق آمیزی گران‌تر یا ارزان‌تر از تعرفه‌های مرسوم بازار هستند.
  3. بررسی کیفیت: با مقایسه کیفیت و شکل قطعات، می‌توانید لوازم یدکی اصلی را از لوازم یدکی تقلبی تشخیص دهید. قطعات اصلی معمولاً از مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند و به دلیل کیفیت بالای مواد، دارای عمر طولانی‌تر و دوام بیشتری هستند. بنابراین سعی کنید تا چندین کالا را از نزدیک با یکدیگر بررسی کنید و جنس مواد اولیه آنها را مقایسه نمایید. نبود شماره شناسایی یا بارکد کالا، استفاده از رنگ‌های بی روح در بسته بندی، بسته بندی نامعمول با ناهمخوان با بسته بندی اورجینال کارخانه از نشانه های فیک بودن لوازم یدکی است.
  1. خرید از فروشگاه‌های معتبر: خرید از فروشگاه‌های معتبر و مورد اعتماد، احتمال خرید لوازم یدکی اصلی را افزایش می‌دهد. برای اطمینان بیشتر می‌توانید از طریق مراکز واردکننده قطعات یدکی اقدام کنید. اتو یدک یکی از مجموعه‌هایی است که سال‌ها به عنوان واردکننده و فروشنده مستقیم قطعات یدکی فعالیت دارد. برای ارتباط با ما می‌توانید با شماره 09126664996 تماس بگیرید.

تاثیر لوازم تقلبی بر عملکرد خودرو چیست؟

لوازم تقلبی ممکن است در برخی موارد بر عملکرد خودرو تأثیر منفی داشته باشند به همین دلیل است که شما باید حتما روش‌های تشخیص لوازم یدکی اصلی و فیک را بدانید. در ادامه برخی از مولفه‌هایی در تهیه کالای اورجینال بر عملکرد خودرو اهمیت دارند را بررسی خواهیم کرد.

  • کاهش عمر مفید: لوازم تقلبی ممکن است از مواد با کیفیت پایین ساخته شوند که باعث کاهش عمر مفید قطعات و در نتیجه خودرو می‌شوند. به عنوان مثال، استفاده از روغن موتور تقلبی ممکن است باعث کاهش عمر مفید موتور خودرو شود.
  • کاهش عملکرد: لوازم تقلبی ممکن است به عملکرد خودرو ضربه بزنند. برای مثال، یک فیلتر هوای تقلبی ممکن است موجب کاهش عملکرد موتور خودرو شود و باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش قدرت خودرو شود.
  • افزایش خطر حوادث: لوازم تقلبی ممکن است خطر حوادث رانندگی را افزایش دهند. برای مثال، تعویض ترمز‌های تقلبی ممکن است باعث کاهش کارایی ترمز‌ها و در نتیجه افزایش فاصله ترمز‌گیری و خطر حوادث رانندگی شود.
  • تأثیر بر گارانتی: استفاده از لوازم تقلبی ممکن است باعث از دست رفتن گارانتی خودرو شود. تولیدکنندگان خودروها معمولاً از استفاده از لوازم تقلبی در خودروهایشان انصراف می‌دهند و این موضوع ممکن است باعث از دست رفتن گارانتی شما شود.

تاثیر لوازم تقلبی بر عملکرد خودرو

نشانه‌های تقلبی بودن بخش‌های مختلف قطعات یدکی خودرو

در ادامه به طور اختصاصی به بررسی قسمت‌های مختلف خودرو و نشانه‌هایی از فیک بودن آنها خواهیم پرداخت. بنابراین شما با مشاهده هر یک از موارد می‌توانید به سادگی تشخیص لوازم یدکی اصل از فیک را انجام دهید.

لنت ترمز:

لنت ترمز بخش مهمی از سیستم ترمز خودرو است که اورجینال بودن آن اهمیت ویژه ای دارد. از آنجایی که کالای باکیفیت تا 3 سال نیز عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد، کالای فیک را باید به طور دقیق شناسایی کرد.لنت ترمز تقلبی به سرعت فرسوده می‌شود و عملکرد مناسبی در ایست خودرو از خود نشان نمی دهد. در صورتی که این بخش از کیفیت لازم برخوردار نباشد، به راحتی شکسته می‌شود.

قطعات الکترونیکی:

اگر بخش های الترونیکی به صورت تقلبی استفاده شوند، احتما آتش سوزی و ایجاد اختلالات سیستمی وجود دارد.

قطعات بدنه خودرو:

قطعات بدنه شامل بخش‌هایی از جمله آیینه بغل، درب، کاپوت، چراغ‌ها و.. می‌باشد. در صورتی که این بخش‌ها اصلی نباشند، دارای خصوصیاتی از جمله عدم هماهنگی با سایر بخش ها از لحاظ رنگ، جنس و ساختار هستند. این بخش‌ها می‌توانند به سادگی آسیب ببیند و شما را دچار هزینه‌های مزاعف کنند.

لاستیک‌ها:

لاستیک‌های خودرو نیز جزء بخش‌های کاربردی هستند. برای این بخش نیز باید در زمینه تشخیص لوازم یدکی اصل آگاهی لازم را داشته باشید. لاستیک‌های اورجینال عموما در برابر اعمال بار زیاد شکل خود را از دست می‌دهند و عملکرد مناسبی ندارد. شرایط دمایی نیز باعث کاهش اثر بخشی لاستیک‌ها می‌شوند.

نحوه تشخیص اصل یا فیک بودن محصول از روی بسته بندی

سازندگان قطعات اوجینال و برندهای معتبری نظیر جنیون همواره از روش‌هایی برای متمایز کردن کالای خود استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی تا حدود زیادی از مشخصات و اصالت کالای خریداری شده مطلع شوید. برخی از این موارد شمال مولفه‌های زیر است:

وجود شماره سریال و هولوگرام

تمامی قطعات اورجینال با شماره سریالی خاصی ارائه می‌شوند که می‌تواند به راحتی ردیابی شود و اصالت آن را مشخص کند. همچنین اکثر برندهای معتبر نیز از هولوگرام هایی بر روی بسته بندی استفاده می‌کنند.

کد QR

کد کیو آر یکی از روش های تشخیص لوازم یدکی اصل و فیک است. این بارکدها با استفاده از اسکن گوشی باز می‌شوند و به منظور ردیابی محصولات استفاده می‌شوند. بنابراین توجه داشته باشید که قطعات اصلی و نو را با بسته بندی معتبر تهیه نمایید و کد QR موجود بر روی آنها را اسکن کنید.

نحوه تشخیص اصل یا فیک بودن محصول از روی بسته بندی

نحوه خرید قطعات اورجینال انواع خودروها

حال که با راهکارهای تشخیص لوازم یدکی اصل آشنا شدید اگر نیاز به خرید قطعات موردنظرتا از طریق فروشگاهی قابل اعتماد و با سابقه را دارید می‌توانید از طریق مجموعه اتو یدک اقدام کنید این مجموعه علاوه بر فروش گسترده قطعات به سراسر ایران، با ارائه تضمین اصالت و سلامت کالا خیال مشتریان را از بابت تهیه قطعات اورجینال راحت می‌کند.

شما می‌توانید از تهران و شهرستان‌ها اقلام مورد نیاز را به سادگی از طریق شماره گیری تلفن  09126664996تهیه نمایید و از مشاوران فروش ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم تا از بخش فروشگاهی سایت اتو یدک نیز دیدن کنید.

سوالات متداول:

آیا بررسی بسته بندی لوازم یدکی، می‌تواند نشان دهنده اصالت آن باشد؟

 بسته‌بندی درست یک لوازم یدکی، تنها نشان دهنده کیفیت بسته‌بندی آن است و نمی‌تواند نشان دهنده اصالت آن باشد. برای تشخیص اصالت لوازم یدکی، بهتر است به شماره قطعه و کد محصول توجه کنید و به فروشگاه‌های معتبر و مجاز مراجعه کنید.

چگونه می‌توان لوازم یدکی اصل خودرو را تشخیص داد؟
برای تشخیص لوازم یدکی اصل، می‌توانید به سایت تولید کننده مراجعه کنید و با کمک شماره قطعه، شماره فنی و کد محصول، از اصالت لوازم یدکی اطمینان حاصل کنید. همچنین، می‌توانید به فروشندگان رسمی و مجاز لوازم یدکی مراجعه کنید و محصولات مورد نیاز خود را از آن‌ها خریداری کنید

آیا قیمت بالاتر یک لوازم یدکی، نشان دهنده اصالت آن است؟
خیر، قیمت بالا یک لوازم یدکی به تنهایی نمی‌تواند نشان دهنده اصالت آن باشد. برای تشخیص اصالت لوازم یدکی، بهتر است از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر تنظیر اتو یدک خرید کنید و از فروشندگان معتبر و مجاز خریداری کنید.

 

عمومی #تشخیص لوازم یدکی اصل 
09921882270 نام خودرو و قطعه را پیامک بزنید
09921882270