Loading...
راه اندازی باتری خوابیده ماشین| راهکارهای شارژ باتری خودرو
جمعه 01 اردیبهشت 1402 اتو یدک 3561 0

راه اندازی باتری خوابیده ماشین| راهکارهای شارژ باتری خودرو

راه اندازی باتری خوابیده ماشین چگونه است؟ بررسی تاثیر باتری خودرو در عملکرد آن و راهکارهای نگهداری از باتری در هنگام پارک طولانی مدت خودرو

راه اندازی باتری خوابیده ماشین یکی از مواردی است که باید حتما در مورد آن بدانید. ممکن است روزی پس از مدتی نیاز به روشن کردن دوباره خودرو و استفاده از آن داشته باشید و در همین هنگام متوجه خواهید شد که خودرو استارت نمی خورد. این مشکل می‌تواند ناشی از خالی شدن باتری ماشین یا ضعیف شدن باتری خودرو باشد. در ادامه این محتوا از اتو یدک به بررسی کامل نحوه راه اندازی باتری خوابیده ماشین و شارژ کردن باتری خودرو خواهیم پرداخت.

نقش باتری در عملکرد خودرو چیست؟

حتما شما هم درباره نقش مهم باتری خودرو در عملکرد آن شنیده‌اید. این بخش منبع انرژی ماشین محسوب می‌شود و پس از روشن کردن آن، برق لازم برای راه اندازی موتور و سایر سیستم الکترونیکی را تامین می‌کند. این بخش همچنین انرژی لازم جهت کارکرد سیستم روشنایی، رادیو، سیستم تهویه و سایر اجزای برقی را نیز تامین می‌کند.

 همچنین باتری در حالت عادی تعادل‌گر سیستم شارژ است. به طور دقیق‌تر زمانی که موتور روشن است، مقداری از انرژی تامین شده در آن، به باتری انتقال داده می‌شود و آن را شارژ می‌کند.  پس می‌توان نتیجه گرفت که اگر مدتی از خودرویتان استفاده نکنید و آن را به حالت ساکن نگه دارید، باتری به مرور ضعیف و یا خالی خواهد شد و در هنگام روشن کردن مجدد آن، با مشکل مواجه می‌شوید. به همین دلیل لازم است تا نکات راه اندازی باتری خوابیده ماشین را بدانید.

راه اندازی باتری خوابیده ماشین

راه اندازی باتری خوابیده ماشین چگونه است؟

خوابیدن باتری خودرو یکی از موارد شایعی است که ممکن است شما نیز با آن مواجه شوید. در این مواقع بهترین راهکار کسب اطلاعات درباره راه‌اندازی خودرو و روش شارژ مجدد آن است. در ادامه به برخی از نکات بسیار مهم در این زمینه خواهیم پرداخت که باید حتما برای راه اندازی باتری خوابیده ماشین رعایت کنید.

  • مورد اول آن است که از سلامت باتری خودتان اطمینان حاصل کنید. پیش از هر چیز باید بدانید که باتری شما کاملا خالی نباشد و درصد شارژ آن تا چه میزانی است.
  • سپس لازم است تا تمامی بخش‌های الکترونیکی خودرو مانند چراغ‌ها، رادیو، سیستم گرمایش و سرمایش را خاموش کنید.
  • اگر متوجه هرگونه آسیب یا مشکلی از باتری یا سیم های آن شدید، بهتر است روند باتری به باتری و شارژ آن را متوقف کنید و از کمک متخصصان این حوزه استفاده نمایید.
  • بهتر است قبل از اینکار حلقه و یا اجسام فلزی متصل به بدن و انگشتان خود را دور کنید.

 

روش شارژ کردن باتری خودرو با جامپ استارت در 10 مرحله:

یکی از روش های موثر و پیشنهادی راه اندازی باتری خوابیده ماشین، استفاده از راهکار جامپ استارت است. برای این کار به وسیله نقله دومی که باتری کاملا سالم و شارژ شده ای دارد، نیاز خواهید داشت. همچنین یک جفت جامپ استارت یا لید پرش می‌توانند به شما در این مسیر کمک کنند. در ادامه مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وسیله نقلیه دوم را تا حد ممکن به خودرویی که شارژ آن تمام شده است نزدیک کنید اما مراقب باشید خودروها با یکدیگر تماس نداشته باشند. به طور که بتوان سیم های جامپ یا پرش را به سادگی انتقال داد.
  2. اطمینان حاصل کنید که پیش از انجام مابقی مراحل موتور هر دو خودرو خاموش هستند. کلید های احتراق را بردارید و کاپوت را باز کنید.
  3. یک سیم پرش قرمز رنگ به ترمینال مثبت باتری خالی شده وصل کنید. ترمینال های مثبت معمولا دارای پوشش پلاستیکی قرمز رنگ با علامت مثبت (+) هستند.
  4. برای دسترسی به ترمینال لازم است کاور را عقب بکشید.
  5. سپس سر دیگر جامپ قرمز را به قطب مثبت باتری سالم از خودروی دیگر متصل کنید.
  6. در مرحله بعدی لازم است تا سر سیم پرش (جامپ) مشکی را به پایانه منفی باتری سالم وصل کنید.
  7. برای راه اندازی باتری خوابیده ماشین ، سر دیگر جامپ مشکی را باید به یک قطعه فلزی جامد از خودرویی که روشن نمی شود بچسبانید. به خاطر داشته باشید این قسمت ها نباید شامل نزدیک موتور یا فن ها باشد.
  8. در مرحله بعدی خودروی سالم را روشن کنید و بگذارید تا چند دقیقه کارکند. در هنگام دور موتور را بالا بررید تا باتری آن خودرو نیز شارژ شود.
  9. حال خودرویی که شارژ باتری آن تمام شده بود را استارت بزنید.
  10. در پایان کابل ها و پایانه‌ها جامپ را به دقت و بدون اتصال به یکدیگر جدا کنید و خودرو را روشن نگه دارید. بهتر است تا افزایش دور موتر و فشردن پدال گاز باتری تخلیه شده را روشن نگه دارید.

روش شارژ باتری با جامپ استارت

راهکارهای جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین

خوابیدن باتری ماشین پس از مدتی کار نکردن با آن می‌تواند یک معضل جدی بشمار بیاید. برای آنکه مجبور به راه اندازی باتری خوابیده ماشین نشوید، می‌توانید از موارد یر استفاده نمایید.

  • استفاده از یک شارژر باتری خودرو: با استفاده از یک شارژر باتری خودرو، می‌توانید باتری خودرو را هر چند وقت یکبار شارژ کنید و از خوابیدن باتری جلوگیری کنید.
  • استفاده از باتری‌های با کیفیت بالا: برای جلوگیری از خوابیدن باتری، از باتری‌های با کیفیت بالا و قابل اطمینان استفاده کنید.
  • برقراری ارتباط با باتری: برقراری ارتباط با باتری با استفاده از یک دستگاه تست باتری یا ابزار تشخیص خطای دیجیتال، به شما کمک می‌کند تا وضعیت باتری را بررسی کنید و به موقع اقدام به شارژ آن کنید.
  • رعایت دمای مناسب برای باتری: دمای بالای هوا یا برعکس، دمای پایین هوا می‌تواند تاثیر بسیاری در عملکرد باتری داشته باشد. بنابراین بهتر است باتری خودرو را در محدوده دمای مناسب نگه دارید.
  • خاموش کردن تمامی سیستم‌های الکتریکی: قبل از خروج از خودرو، تمامی سیستم‌های الکتریکی را خاموش کنید تا باتری خودرو به طور کامل تخلیه نشود.
  • استارت زدن و استفاده‌ای کوتاه از خودرو هز چند مدت یکبار

این روش‌ها می‌توانند برای جلوگیری از نیاز به راه اندازی باتری خوابیده ماشین موثر باشند.              

راهکارهای جلوگیری از خالی شدن باتری در زمان پارک طولانی ماشین

در کل راهکایی متفاوتی برای جلوگیری از خالی شدن باتری در هنگام پارک طولانی مدت خودرو وجود دارد. برخی از آنها به صورت موثر می‌توانند مانع نیاز به راه اندازی باتری خوابیده ماشین شوند. برخی از این موارد شامل نکات زیر هستند:

  • بررسی و در صورت نیاز تعویض قطعات دیگر: ممکن است خالی شدن باتری خودروی شما لزوما به دلیل پارک طولانی و یا مشکل باتری نباشد. برخی اوقات خرابی بخش‌هایی همچون جعبه فیوز، ژانراتور و یا ترموستات می‌واند از عوامل آن باشد.
  • قطع کردن برق ماشین: اگر قصد دارید برای مدتی طولانی خودرویتان را پارک نگه دارید و مجددا از آن بدون هیچ نیاز به راه اندازی باتری خوابیده ماشین استفاده کنید، بهتر است قبل از خاموش کردن موتور برق ماشین را قطع کنید یا سر باتری را بردارید.
  • از برق دزدی‌ها قطعات جلوگیری کنید: برخی اوقات در هنگام خاموشی خودرو قسمت‌های الکتریکی همچنان به استفاده از برق داخل باتری ادامه می‌هند و این مسئله باعث کاهش میزان شارژ آن می‌شود. بهتر است برای بررسی دقیق‌تر این مورد حتما به فرد متخصص مراجعه کنید.
  • رعایت دمای مناسب: دمای محیطی تاثیر بسزایی در عملکرد خودرو دارد. گاهی بهترین راهکار برای راه اندازی باتری خوابیده ماشین، حفظ دمای مناسب است. بخصوص سرما می‌تواند باعث کاهش عملکرد باتری خودرو شود.
  • استفاده از باتری جدید و با کیفیت: اگر باتری شما قدیمی و دارای ضریب تخریب بالایی است، بهتر است برای جلوگیری از خالی شدن باتری ماشین، لازم است تا جهت تعویض آن با نمونه نو و قوی اقدام کنید.

راهکارهای جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین

خرید انواع باتری خودرو

گاهی تعویض باتری و جایگزینی با یک نمونه باکیفیت بهترین راهکاری است که می‌توانید برای بهبود عملکرد و جلوگری از راه اندازی باتری خوابیده ماشین انجام دهید. در نتیجه بهتر است جهت خرید باتری خودرو از طریق مراکز معتبر اقدام نمایید تا بتوانید بهترین محصولات را تهیه نمایید. جهت استفاده ازخدمات فروش لوازم یدکی خودرو و تهیه  محصول اورجینال می‌توانید با یکی از واردکنندگان قطعات خودروهای خارجی در تماس باشید.

یکی از معتبرترین مجموعه‌ها گروه "اتو یدک" می‌باشد. شما می‌توانید پس از تماس با شماره  09126664996 و دریافت مشاوره رایگان از متخصیصن ما، برای خرید غیر حضوری انواع محصولات اقدام کنید و با تضمین اصالت و سلامت کالا آن را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول:

آیا باتری خالی ماشین را می‌توان با راه‌اندازی ماشین با باتری دیگر شارژ کرد؟
بله، می‌توانید با استفاده از باتری دیگری، باتری خالی ماشین خود را شارژ کنید. اما بهتر است از کابل‌های جانبی استفاده کنید تا از صدمه به سیستم الکترونیکی خودرو جلوگیری شود.

روش های راه اندازی باتری خوابیده ماشین چیست؟

برای راه اندازی باتری خوابیده ماشین، می‌توانید از چند روش استفاده کنید:
۱- استفاده از کابل استارت
۲- استفاده از باتری جایگزین
۳- استفاده از شارژر باتری
۴- استفاده از باتری خودرو قبلی (در صورتی که قبلاً در دسترس بوده باشد)

عمومی #راه اندازی باتری خوابیده ماشین  
09921882270 نام خودرو و قطعه را پیامک بزنید
09921882270